Thursday, 13 March 2014

MENJAGA HATI




TERINGAT SATU KATA-KATA DARI SESEORANG YANG ISTIMEWA....
SATU AYAT YANG MEMBAWA SERIBU PENGERTIAN
SATU AYAT YANG MEMPUNYAI AURA TERSENDIRI

'BANYAK HATI NAK KENA JAGA'

DULU...
AKU SELALU AMBIL MUDAH TENTANG PERKARA BEGINI..
TETAPI...
SETELAH AKU MERENUNG KEMBALI
SETELAH AKU PERHATIKAN
AKHIRNYA TERUNGKAI...

MENJAGA HATI ORANG YANG KITA SAYANG...
SEPERTI
-HATI KELUARGA
-HATI KAWAN-KAWAN
-HATI RAKAN SEKERJA
-HATI ORANG SEKELILING

SELAGI KITA MAMPU... JAGA LAH DENGAN BAIK....
JANGAN PENTINGKAN DIRI TAPI JANGAN KITA LUPA..
KITA MANUSIA BIASE PASTI AKAN MEMBUAT SILAP...
TANPA SENGAJA...
JANGAN MENGAMBIL KESEMPATAN KE ATAS KEBAIKAN ORANG LAIN...
JANGAN MUDAH MERENDAH-RENDAH KAN ORANG LAIN KERANA KELEBIHAN YANG KITA ADA...
JANGAN MUDAH LUPA BILA BERADA DI TAHAP YANG TINGGI, MENDONGAK TINGGI TANPA MENGHIRAUKAN PERASAAN ORANG LAIN..



ANDAI AKU MELAKUKAN KESILAPAN...
ANDAI AKU MENYAKITI HATI..
MAAFKAN LAH DIRI INI...
SESUNGGUHNYA..
AKU HANYA INSAN BIASA DAN TAK SEMPURNA...
TEGURLAH SEKIRANYA TINDAKAN KURANG MENYENANGKAN...

(^_^)




2 comments:

  1. jaga hati? hati masak kicap sedap kot kan...hihiiii (saje lari tajuk )

    ReplyDelete
    Replies
    1. SINGGAHAN RASE.... KEHKEHKEH.. (^_^)

      Delete